سهم فردا مثبت است یا منفی؟✔️آستانه بالا و پایین در بورس✔️ بررسی نکات کلیدی☀️

مفهوم آستانه بالا و پایین در بورس چیست و چه اهمیتی دارد؟ منظور از آستانه فردا در بورس چیست؟ ما در این مطلب از سایت sdbroker مفهوم و اهمیت دانستن آستانه بالا و پایین را به شما معرفی کرده ایم.
سهم فردا مثبت است یا منفی؟✔️آستانه بالا و پایین در بورس✔️ بررسی نکات کلیدی☀️
  0
 6144
امتیاز کاربران 0/0 از 5

در بازار سرمایه، بیش از 50 اصطلاح کاربردی وجود دارد که این اصطلاحات در راستای تفهیم بیشتر سرمایه‌گذاران و همین‌طور ایجاد چارچوب‌های امن ابداع شده‌اند. آستانه بالا و پایین نیز یکی از اصطلاحاتی است که در بازار بورس به‌ کار می‌رود.

حال اینکه، آستانه بالا و پایین در بورس چیست و در چه موقعیتی به ‌کار می‌رود را در ادامه به صورت تخصصی توضیح داده‌ایم. تا پایان این بخش همراه ما باشید تا به صورت کامل با مفهوم آستانه بالا و پایین آشنا شوید.

آستانه بالا و پایین در بورس چیست؟

یکی از سوالات پرتکرار برای کسانی که قصد سرمایه گذاری بورس را دارند این است که آستانه بالا و پایین در بورس چیست که ما این مبحث را به زبانی ساده و قابل فهم همراه با یک مثال توضیح خواهیم داد. آستانه بالا و آستانه پایین، دو عدد اعشاری هستند که دامنه نوسان هر سهم در روز بعد را نشان می‌دهند. به این ترتیب، افرادی که خریدار یا فروشنده هستند بایستی سفارش‌های خود را در این بازه قیمتی به ثبت برسانند.

آشنایی با مفهوم آستانه بالا و پایین در بورس باعث ثبت یک سفارش صحیح می‌شود. این اصطلاح در زمان معامله و خرید و فروش سهام به‌ کار می‌رود. بنابراین افرادی که در کارگزاری‌های کشور به صورت آنلاین، معامله انجام می‌دهند حتما با این اصطلاح مواجه شده‌اند.

  • آستانه بالا و آستانه پایین به معنای این است که سرمایه‌گذار تنها مجاز به ثبت سفارش خود در این بازه قیمتی است.

  • آستانه بالا و پایین هر سهم توسط سازمان بورس در سایت ثبت می‌شود و افراد تنها مجاز به خرید و فروش سهم در این آستانه اعلام شده هستند.

  • اگر سرمایه‌گذار به قوانین بورس اعتنا نکند و بخواهد سفارش خود را در قیمتی خارج از چارچوب به ثبت برساند سفارش رد شده و به ثبت نمی‌رسد. بنابراین همه فعالان بورسی بایستی طبق آستانه‌های تعریف شده سازمان بورس نسبت به ثبت سفارش‌های خود اقدام کنند.

ضمن اینکه برای هر سهم، آستانه بالا و پایین جدایی تعیین می‌شود. در واقع، ارزش هر سهم در صفحه مخصوص‌اش اعلام شده و هیچ فردی مجاز به تغییر ارزش آن نیست. بنابراین هنگام ثبت سفارش خود حتما به آستانه بالا و پایین آن توجه داشته باشید.

آستانه فردا در بورس به چه معناست؟

آستانه فردا بخشی است که نشان‌دهنده آستانه بالا و پایین است. درواقع، هنگام ورود به صفحه اطلاعات هر سهم شاهد تعدادی آمار و اطلاع هستیم که یکی از آن‌ها، آستانه فردا نام دارد. در روبه‌روی این آستانه، دو عدد اعشاری درج شده است که بیانگر آستانه بالا و پایین آن سهم هستند. بنابراین برای اطلاع از حدود ارزش هر سهم بایستی به آستانه فردا آن نگاه کرد.

همان‌طور که در تصویر بالا ملاحظه می‌فرمایید آستانه فردا این سهم شامل 2 عدد اعشاری 6/726 و 7/432 است که این اعداد ارزش حدودی سهم را نشان می‌دهند و سهام داران باید سفارش خود را بین این دو عدد یا مساوی با آن‌ها به ثبت برسانند. برای مشاهده این اعداد و قیمت سهم به قسمت ارسال سفارش بروید و سهم مورد نظر خود را انتخاب کنید. به‌ محض انتخاب سهم، اطلاعات مربوط به آن نمایان می‌شود.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha