✔️سود و درآمد سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟

سود بورس چقدر است؟ میزان سود بورس به صورت روزانه و ماهانه را در این مقاله از کارگزاری سرمایه و دانش بخوانید.
✔️سود و درآمد سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟
  0
 10923
امتیاز کاربران 0/0 از 5

سود بورس چقدر است؟ این احتمالا سؤالیست که ذهن خیلی‌ها را درگیر خود کرده، بخصوص وقتی از سودهایی که سایرین در بازار بورس کسب کرده‌اند خبردار می‌شوند و تصمیم می‌گیرند وارد بازار بورس شوند. وقتی قرار است مبلغی را وارد بازار بورس کنید همیشه این ترس و نگرانی وجود دارد که آیا سودی عایدتان خواهد شد یا خیر و شاید حتی قطعی‌تر از آن بخواهید بدانید این سود چقدر است؟ اگرچه هیچ سود قطعی در بورس وجود ندارد اما ما در این مقاله به شما راهنمایی خواهیم کرد در صورت داشتن دانش کافی در زمینه معاملات بورس چه میزان سود احتمالی خواهید داشت. 

سود سرمایه‌گذاری در بورس چقدر است؟

سود و ضرر در بازار بورس در یک قدمی هم قرار دارند. بنابراین اگر یک قدم اشتباه بردارید ضرر کرده و با داشتن دانش بیشتر در این زمینه سود خواهید کرد. از اینرو پیش از هر چیزی در پاسخ سوالی که درباره سود سرمایه‌گذاری در بورس دارید باید به شما بگوییم در صورت نداشتن دانش، مهارت و تجربه، احتمال سود کردن در بازار بورس کم است.

حداقل و حداکثر سود در بورس چقدر است؟

اما نکته دیگری که درباره مقدار سود سرمایه‌گذاری بورس باید بدانید میزان سرمایه‌ای است که برای این کار در نظر می‌گیرید. به طبع هر چه این سرمایه کمتر باشد مقدار سود شما نیز کمتر خواهد بود. هرچند ما به شما توصیه نمی‌کنیم بدون داشتن دانش کافی، سرمایه کلانی را در این بازار سرمایه‌گذاری کنید چرا که همانقدر که ممکن است سود زیادی نصیبتان شود، احتمال ضرر کلان نیز وجود دارد. 

حداقل سرمایه برای بورس

اگر تجربه کافی ندارید شاید بهتر باشد سرمایه‌گذاری در بورس را با حداقل سرمایه آغاز کنید. سرمایه اولیه‌ای که می‌توانید با آن وارد بازار بورس شوید 500 هزار تومان است. با توجه به اینکه هر سهم از سهام شرکتی که می‌خواهید خریداری کنید چقدر است می‌توانید این مبلغ را سرمایه‌گذاری کنید. به عنوان مثال اگر هر سهم 500 تومان باشد با 500 هزار تومان می‌تواند 1000 سهم از سهام یک شرکت را بخرید یا این مبلغ را بین سهام شرکت‌های مختلف تقسیم کنید. 

هرچند این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید بابت خرید سهام که توسط کارگزاری‌ انجام می‌شود باید مقداری کارمزد نیز در نظر بگیرید. بنابراین برای شروع کار باید مبلغی که کمی بیشتر از 500 هزار تومان است را کنار بگذارید. اگرچه این مقدار خیلی زیاد نیست و تقریبا هر کسی می‌تواند با این حداقل سرمایه وارد بازار بورس شود. اما سود و زیان آن باز هم به میزان دانش و پیگیری فرد بستگی دارد.


بیشتر بخوانید: ثبت نام کارگزاری


سود روزانه بورس چقدر است؟

شاید از اطرافیانتان شنیده‌اید که با سرمایه‌گذاری در بورس روزانه سود نصیبشان شده است اما این چطور ممکن است و سود روزانه بورس چقدر است؟ در اینجا باید یک نکته مهم را در نظر داشته باشید، هیچ مبلغ ثابت و تضمینی برای سود روزانه بورس وجود ندارد و تمامی سودی که عایدتان می‌شود به رفتار معاملاتی شما و میزان سرمایه‌‌گذاریتان بستگی خواهد داشت. 

شاید در ابتدای کار این سود روزانه بورس را مشاهده نکنید اما با پشتکار و دانش است که می‌توانید با خرید و فروش به موقع و درست سود کسب کنید. بنابراین اگر به دنبال رقم خاص و ثابتی برای سود روزانه بورس هستید باید به شما بگوییم در بازار بورس چنین چیزی وجود ندارد و با این دید وارد این بازار نشوید که مبلغ خاصی بعنوان سود بورس به صورت روزانه نصیبتان خواهد شد چرا که هیچ حداقل سودی بعنوان سود بورس وجود ندارد. 

سود ماهانه بورس چقدر است؟

حال که به این نتیجه رسیدید که سود قطعی بعنوان سود روزانه بورس وجود ندارد شاید به دنبال این باشید که حتما سودی بعنوان سود ماهانه بورس کسب کنید. درست است شما وارد این بازار پرهیاهو می‌شوید که سود کسب کنید و طبیعیست که پیش از شروع کار به دنبال این باشید که بدانید احتمال سود کردنتان به صورت روزانه یا ماهانه چقدر است

چند نکته را در نظر داشته باشید: شما چه مبلغی را وارد بازار بورس کرده‌اید و چه سهامی را خریداری کرده‌اید؟ چرا که این دو به روی سود بورس تاثیرگذار هستند. در حقیقت روند حرکتی یک سهام از پیش مشخص نیست. یعنی احتمال اینکه یک سهام هر روز سود 5 درصدی داشته باشد کم است. همینطور که احتمال ضرر روزانه آن نیز به همین مقدار نادر است. 

هرچند افرادی که در این کار خبره هستند بهتر می‌توانند با تخمین بالا و پایین شدن‌های سهام به شما کمک کنند انتخاب بهتری در خرید سهام داشته باشید. اما اگر تازه‌کار هستید و از کسی کمک نگرفته‌اید، احتمال اینکه سهامی را به صورت رندومی خریداری کنید بیشتر است. پس توصیه ما به تازه‌واردان این است که مشورت کنند و از افرادی که این بازار را تحلیل می‌کنند برای خرید سهام کمک بگیرند. با این کار می‌توانید احتمال کسب سود ماهیانه بورس را بالاتر ببرید.

اما این اشتباه را نکنید، شما قرار نیست پولتان را به شخص ثالث بدهید تا برایتان سرمایه‌گذاری کند و با شعار اینکه قرار است سودی بعنوان سود روزانه یا ماهانه دریافت کنید مبلغ کلانی از شما بگیرد، بلکه برای سرمایه‌گذاری در بورس باید از شرکت‌های کارگزاری بورس کمک بگیرید. هرچقدر افرادی باشند که علم و دانش سرمایه‌گذاری در بورس را داشته باشند، سپردن پولتان به شخص ثالث به غیر از کارگزاری‌های معتبر بزرگترین اشتباه است.


بیشتر بخوانید: کارگزاری بورس چیست؟


توصیه می‌کنیم اگر اولین بار است که وارد بازار بورس می‌شوید، با حداقل سرمایه سهامی خریداری کنید. همچنین سعی کنید مطالب مختلف درباره حد سود و زیان و درصدهای احتمالی سود آن کسب کنید و سپس با علم کافی سرمایه خود را افزایش دهید تا بتوانید اطمینان بیشتری نسبت به سود سرمایه‌گذاری در بورس داشته باشید. 

جمع‌بندی 

سود بازار بورس را نمی‌توان پیش از وارد شدن به این بازار و خرید سهام تخمین زد. هرچند تخمین زدن هم یک احتمال است و تضمینی بر آنکه شما حتما به همین مقدار پیش‌بینی شده سود کنید وجود ندارد. در حقیقت بورس یک جعبه جادویی نیست که پولتان را به آن بسپارید تا پس از چند روز چند برابر برداشت کرده و ثروتمند شوید!

همانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، بازار بورس نیز دارای اوج و فرود و اصول و قواعدی است که باید آن‌ها را بدانید و با دانش کافی سرمایه‌تان را وارد این بازار کنید. در این صورت می‌توانید از سود سهام بورس اطمینان داشته باشید. شرکت کارگزاری سرمایه و دانش مفتخر است که شما را در این مسیر راهنمایی کند و خدمات مختلفی را در ارتباط با فعالیت در بورس و کسب سود از این بازار مالی به شما ارائه دهد.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha