بالاترین سود صندوق سرمایه گذاری✔️معرفی بهترین صندوق

بالاترین سود صندوق سرمایه گذاری توسط کدام صندوق ارائه می شود؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، این مقاله کارگزاری سرمایه و دانش را مطالعه کنید.
 بالاترین سود صندوق سرمایه گذاری✔️معرفی بهترین صندوق
  20
 123566
امتیاز کاربران 3/6 از 5

بالاترین سود صندوق سرمایه ‌درامد ثابت بهترین صندوق سرمایه‌گذاری کدام است و بالاترین سود صندوق سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر چقدر بوده است؟ بازار بورس بعد از مرداد سال 1399 وارد یک رکود بزرگ شده و تا همین امروز که برای نگارش این مقاله در آبان 1400 در خدمت شما هستیم، از این رکود خارج نشده است. از این رو سرمایه‌گذاران در این بازار نیز به دنبال دسترسی به روش‌هایی هستند که با استفاده از آنها مانند گذشته به کسب سود از بازار پرداخته و یا حداقل ضررهای یک سال اخیر خود را جبران کنند.

همان‌طور که می‌دانید کاربران بازار بورس می‌توانند هم به صورت مستقیم با خرید و فروش سهام و هم به صورت غیرمستقیم با کمک سبدگردانان و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنید. در حالت اول که فرایند کاملاً روشن است.

در حالت دوم شما به جای خرید مستقیم سهام، پول خود را در اختیار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قرار داده و از متخصصین این صندوق‌ها می‌خواهید که از جانب شما در بازار سرمایه‌گذاری شوند. در این بین به نسبت سود به دست آمده شما نیز سود دریافت خواهید کرد. البته میزان این سود با توجه به نوع صندوق مورد و نظر و کیفیت معاملات آن متفاوت خواهد بود. برای یک انتخاب خوب با ما همراه باشید.

بهترین صندوق سرمایه‌گذاری

با توجه به نکاتی که در این مقاله با هم مرور کردیم، اکنون امکان ارزیابی و معرفی بهترین صندوق سرمایه‌گذاری بسیار ساده‌تر خواهد بود. در این بخش برخی از بهترین صندوق‌های حال حاضر سرمایه‌گذاری در بورس ایران را به شما معرفی می‌کنیم که با شناخت آنها می‌توانید سرمایه‌های خود را در مسیر درست‌تری قرار دهید. 


بیشتر بخوانید: آشنایی با صندوق‌های سرمایه‌گذاری


صندوق مشترک افق 

صندوق سرمايه گذاری مشترک افق به عنوان یکی از برترین صندوق های سرمایه‌گذاری کشور در تاریخ 1392/11/07 با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) فعالیت خود را آغاز کرده و از زمان شروع فعالیت خود تا کنون بیش از 1000 درصد سود را برای سرمایه گذاران خود به همراه داشته است. عملکرد این صندوق بر اساس مفاد اساسنامه و امیدنامه و در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این صندوق، کسب بازده بیش از بازده بازار در دوره‌های زمانی مختلف بوده است. سرمایه‌گذاری بسیار آسان و با حداقل هزینه‌های صدور و ابطال از جمله مزیت‌های ویژه و منحصر به فرد این صندوق قلمداد می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این صندوق کلیک نمایید.

صندوق مشترک کارگزاری آگاه 

صندوق مشترک سرمایه‌گذاری آگاه در حال حاضر دوازدهمین سال فعالیت خود را در بازار بورس پشت سر می‌گذارد. هر چند در لیست بالاترین سودها این صندوق در سال جدید در رتبه نخست قرار ندارد، اما تجربه بسیار بالا و در کنار آن وجود متخصصین زبده در پشت این صندوق، باعث شده تا این صندوق تبدیل به یکی از قابل اعتمادترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس ایران شود. 

صندوق پیشتاز سبدگردان مفید 

اگر پای صندوق‌های سهامی به میان آید، صحبت نکردن درباره صندوق پیشتاز مفید یک اشتباه بزرگ خواهد بود. صندوق پیشتاز مفید در سال 1387 تأسیس شده و از آن سال به بعد هر سال درصد سود قابل توجهی به کاربران خود اعطا کرده است. در همین یک سال گذشته که بازار بورس با افت‌های شدیدی همراه شده، این صندوق توانسته سود بیش از 50 درصدی را برای کاربران خود رقم بزند. صندوق پیشتاز مفید نیز از جمله صندوق‌های قابل اعتماد در میان کاربران محسوب می‌شود. 


بیشتر بخوانید: سرمایه‌گذاری در بهترین صندوق


صندوق سرمایه‌گذاری مشترک آسمان یکم 

آسمان یکم نیز یکی از صندوق‌های سهامی قابل اعتماد در میان کاربران ایرانی است. این صندوق در اواسط سال 91 افتتاح شده و از آن سال به بعد دائماً از نظر سود روند صعودی داشته است. ارائه سودهای بالا هر چند در بسیاری از صندوق ها رواج دارد، اما همیشگی نیست. بسیاری از صندوق‌ها در برخی از سال‌ها زیان ده بوده‌اند. اما صندوق آسمان یکم از آن دسته است که در تمام سال‌های حضور خود در بازار بورس موفق ظاهر شده است. 

صندوق سرمایه‌گذاری مختلط آسمان خاورمیانه

آسمان خاورمیانه نیز یکی از صندوق‌های زیر نظر شرکت سبدگردانی آسمان است که در بند قبلی به مزیت‌های صندوق آسمان یکم این شرکت اشاره کردیم. آسمان خاورمیانه یک سال بعد از تأسیس آسمان یکم وارد بازار بورس شده است و این صندوق نیز در طول این سال‌ها کاربران خود را با سودهای جذابی روبرو کرده است. البته با توجه ماهیت مختلط بودن، این صندوق سود کمتری نسبت به آسمان یکم داشته است.


بیشتر بخوانید: سبدگردانی در بورس


بالاترین سود صندوق سرمایه‌گذاری بانک 

اما بالاترین سود صندوق سرمایه‌گذاری بانک متعلق به کدام صندوق بوده است؟ در بین این دسته از صندوق‌ها پست بانک ایران بیشتری میزان سود را به خود اختصاص داده و بعد از آن می‌توان به صندوق‌هایی اعم از سامان، ملت، بانک ملی، پارسیان، کارآفرین و بانک خاورمیانه اشاره کرد.

چرا بالاترین سود صندوق سرمایه‌گذاری مهم است؟

داشتن بالاترین سود صندوق سرمایه‌گذاری مزیتی است که هر کاربری را به سمت استفاده از خدمات یک صندوق خواهد کشاند. در بازاری که همه سهم‌ها هر روز در ضرر فرو رفته و دائماً با بازار سرخ رنگ منفی روبرو هستیم، کسب سود کار ساده‌ای نیست. از این رو انتخاب بهترین صندوق سرمایه‌گذاری اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده و تبدیل به یک چالش بزرگ برای کاربران می‌شود. برای این منظور لازم است تا مقایسه‌ای میان بیشترین سود صندوق سرمایه‌گذاری در سال اخیر داشته باشیم. در این بین شما می‌توانید به اطلاعاتی مانند: 

  • بالاترین سود صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت 

  • بالاترین سود صندوق سرمایه‌گذاری بانک 

  • بیشترین سود صندوق سرمایه‌گذاری مختلط

و مواردی از این دست دسترسی داشته و در انتخاب صندوق مورد نظر خود بهتر عمل کنید. پس اگر سرمایه‌های خود را دوست دارید و ترجیح می‌دهید که خیلی زود از ضررها به سمت سود حرکت کنید، با ما همراه بمانید. 

بالاترین سود صندوق سرمایه‌گذاری مربوط به کدام نوع صندوق‌ها است؟ 

قبل از معرفی بهترین صندوق سرمایه‌گذاری و رتبه‌بندی بیشترین سود صندوق سرمایه‌گذاری لازم دانستیم تا شما را با یک نکته بسیار مهم آشنا کنیم. همان‌طور که می‌دانید انواع مختلفی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در دسترس کاربران قرار دارد. هر یک از این صندوق‌ها شرایط خود را برای عرضه سود به کاربران دارند. برای مثال صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، هیچ ریسکی به سرمایه کاربر وارد نکرده و یک سود مشخص از پیش تعیین شده را به سبد وی اضافه می‌کند. 

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط نیز بر اساس شرایط سرمایه‌گذاری می‌توانند سودهای متفاوتی را به کاربران خود عرضه کنند. حال سؤال اینجاست که کدام نوع از این صندوق‌ها برای ما بهتر است؟ 

برای این منظور به نکات زیر دقت کنید:

  • هرچند بالاترین سود صندوق سرمایه‌گذاری درامد ثابت در صندوق‌های مختلف متفاوت است، اما با انتخاب صندوق، سود شما از پیش تعیین شده بوده و نه کم و نه زیاد خواهد شد. 

  • شما با اطلاع از بالاترین سود صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت می‌توانید همان مقدار سود را کسب کنید. از این رو هیچ ریسکی نه به سرمایه شما و نه به سود مورد نظر شما وارد نخواهد بود. 

  • صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط هر چند سود ثابت ماهانه مشخصی ندارند، اما با این حال ممکن است به جهت روند سرمایه‌گذاری متخصصین خود، سودهای به مراتب بالاتری را نیز به کاربران عرضه کنند. 

  • ریسک صندوق‌های مختلط کمی بیشتر است اما سود حاصل از کارکرد آنها نیز می‌تواند بیشتر باشد.

صندوق سرمایه‌گذاری درامد ثابت بهتر است یا مختلط؟ 

اگر از نکات موجود در بند قبل هنوز نتوانسته‌اید که یکی از انواع این صندوق‌ها را انتخاب کنید، نگران نباشید. زیرا در این بند شما را به هدفتان نزدیک‌تر خواهیم کرد. این راهنمای و تجمیع آن با اطلاعات مربوط به بالاترین سود صندوق سرمایه‌گذاری در بندهای آتی می‌تواند شما را به یک سرمایه‌گذاری مطمئن نیز برساند. لازم به یادآوری است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری همیشه سودده نبوده و برخی از صندوق‌ها ممکن است با ضررهایی نیز همراه باشند. اگر ریسک‌پذیری خیلی بالایی ندارید و ترجیح می‌دهید که یک سود مشخص در طول ماه را برای سرمایه خود کسب کنید، صندوق‌های درآمد ثابت برای شما بهتر خواهند بود. اما اگر ریسک‌پذیری بالاتری داشته و ترجیح می‌دهید تا برابر سودهای بیشتر به بهترین صندوق ‌گذاری اطمینان کنید، صندوق‌های با درآمد مختلط گزینه بهتری برای شما خواهند بود. 

بالاترین سود صندوق سرمایه‌گذاری چقدر بوده است؟ 

یک نکته بسیار جالب درباره عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در یک سال گذشته این است که درصد قابل توجهی از صندوق‌ها و حتی آنهایی که با عنوان بهترین‌های بازار شناخته می‌شدند، در یک سال گذشته با ضررهای هنگفتی روبرو شده‌اند.ضررهایی تا 80 درصد را نیز در سبدهای این صندوق‌ها شاهد هستیم که می‌تواند خبر بسیار بدی برای کاربران این صندوق‌ها باشد. اما ضرر جزء جدایی‌ناپذیر بازار بورس بوده و از اولین نکات مهم مربوط به این بازار امکان وارد شدن در ضررهای هنگفت است. از میان صندوق‌هایی که در یک سال گذشته با سود مثبت برای کاربران خود همراه بوده‌اند نیز خیلی‌ها در سه چهار ماه گذشته روند نزولی در پیش گرفته و بسیاری از سودهای خود را نیز از دست داده‌اند. اما با این حال بیشتری سود صندوق سرمایه‌گذاری در یک سال گذشته متعلق به صندوق‌های زیر بوده است: 

  • صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه با 188.4 درصد سود در یک سال گذشته که نزدیک به 180 درصد این سود در 6 ماه دوم بوده است. 

  • صندوق اختصاصی بازارگردانی پست بانک ایران با 87.58 درصد سود در یک سال گذشته 

  • صندوق مشترک پیشتاز با 47.76 درصد سود در یک سال گذشته 

  • صندوق سرمایه‌گذاری فیروزه موفقیت با 43.09 درصد سود در یک سال گذشته 

  • صندوق اختصاصی بازارگردانی آگاه با 40.18 درصد سود در یک سال گذشته 

  • صندوق توسعه اندوخته آینده با 40.08 درصد سود 

  • صندوق مشترک آسمان یکم با 37.94 درصد سود 

  • صندوق مشترک مدرسه کسب و کار صوفی رازی با 37.67 درصد سود 

  • صندوق اختصاصی بازارگردانی مهرگان با 36.96 درصد سود 

  • صندوق یکم نیکوکاری آگاه با 36.6 درصد سود

بالاترین سود صندوق سرمایه ‌درامد ثابت 

در بند قبال در بررسی بالاترین سود صندوق سرمایه‌گذاری به معرفی 10 صندوق برتر پرداختیم. جالب است بدانید که هیچ‌یک از این صندوق‌ها از جمله صندوق‌های با درآمد ثابت نبوده‌اند. اما لازم دانستیم تا یک رتبه‌بندی از نظر میزان سود صندوق‌های با درآمد ثابت را نیز به شما معرفی کنیم. بالاترین سود صندوق ‌گذاری با درآمد ثابت به شرح زیر بوده است: 

  • صندوق نیکوکاری ورزشی پرسپولیس با 35.47 درصد سود 

  • صندوق نیکوکاری کشتی ورزش ملی ایران با 28.49 درصد سود 

  • صندوق با درآمد ثابت کوثر یکم با 22.43 درصد سود 

  • صندوق حکمت آشنا ایرانیان با 21.84 درصد سود 

  • صندوق نیکوکاری لوتوس رویان با 21.68 درصد سود

اکثر سود حاصل از صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت حول 18 تا 22 درصد می‌چرخد. اما با این حال مزیت این صندوق‌ها در این است که کاربر از میزان سود خود مطمئن خواهد بود. دقت کنید که دو بند قبلی مقاله ما ممکن است این دید را برای شما به وجود آورده باشد که صندوق‌های مختلط به مراتب سود بیشتری را به کاربران ارائه داده‌اند. اما این نتیجه از این بررسی اصلاً منطقی نیست. زیرا ما در بند قبلی تنها صندوق‌های سودده مختلط را برای رتبه‌بندی بالاترین سود صندوق سرمایه‌گذاری گنجاندیم. بیش از ده‌ها صندوق مختلط در یک سال گذشته با ضررهای 40 تا 80 درصدی روبرو بوده‌اند. از این رو این رتبه‌بندی نباید در انتخاب بهترین صندوق سرمایه‌گذاری شما را به اشتباه بیندازد. 

جمع‌بندی از انتخاب بهترین صندوق سرمایه‌گذاری

استفاده از خدمات بهترین صندوق سرمایه‌گذاری می‌تواند یک فرایند عالی برای سرمایه‌گذاری در بورس مخصوصاً در روند فعلی بازار باشد. اما دقت کنید که این صندوق‌ها عملکرد متفاوتی نسبت به هم دارند. توصیه ما این است که درصد قابل توجهی از سرمایه خود را به صندوق‌های با درآمد ثابت سپرده و مقداری از سرمایه خود را نیز برای ریسک بیشتر برای به دست آوردن بالاترین سود صندوق سرمایه‌گذاری به صندوق‌های مختلط بسپارید. این مهم باعث می‌شود تا هم اصل سرمایه شما در خطر نباشد و هم برای رسیدن به سودهای بیشتر نیز قدمی برداشته باشید. 

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
سهراب جلال زاده
 ارسال شده در : جمعه 27 بهمن 1402

سلام مطالب خوبی بود ولی از صندوق کاریزما هیچ مطلبی گفته نشده بود ممنون از راهنمایی های ارزشمند تون

مدیر سایت
 ارسال شده در : یکشنبه 29 بهمن 1402

سلام و احترام تعاد صندوق های موجود خیلی زیادن و ما به دلیل بهینه نگه داشتن طول مطلب و خسته نشدن مخاطب بالاجبار نتونستیم یکسری از صندوق های بازار را معرفی کنیم.

M.b
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 11 مهر 1402

مطالب بسیار عالی بود

مدیر سایت
 ارسال شده در : چهارشنبه 12 مهر 1402

ممنونیم از همراهی شما

ایرانی
 ارسال شده در : پنجشنبه 23 شهریور 1402

احسنت عالی تفسیر کردی

مدیر سایت
 ارسال شده در : یکشنبه 26 شهریور 1402

ممنون همراه گرامی

علی داداش زاده
 ارسال شده در : جمعه 05 خرداد 1402

از ارائه مطالب خوب و مثمرثمر شما متشکرم

مدیر سایت
 ارسال شده در : شنبه 06 خرداد 1402

خوشحالیم که مفید بوده، از همراهی شما ممنونیم

نهال نهاوندب
 ارسال شده در : چهارشنبه 30 فروردین 1402

سلام ممنون از اطلاعات بسیارخوبی که دراختیارما گذاشتین

مدیر سایت
 ارسال شده در : چهارشنبه 30 فروردین 1402

ممنون از همراهی شما

اختر نقشی
 ارسال شده در : چهارشنبه 03 اسفند 1401

بابت اطلاعات مفید ممنون و سپاس گذارم

مدیر سایت
 ارسال شده در : دوشنبه 15 اسفند 1401

خوشحالیم که مثمر ثمر واقع شده است.

مرتضي یکتا
 ارسال شده در : جمعه 18 آذر 1401

بالاترین سود چی هست راهنمایی بفرمایید

مدیر سایت
 ارسال شده در : شنبه 20 اسفند 1401

سلام، معمولاً اطلاعات عملکرد سبدهای اختصاصی تحت مدیریت سبدگردان‌ها انتشار عمومی نمی‌شود و عملکرد شرکت‌های سبدگردان را می‌توان از عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت آنها با یکدیگر مقایسه نمود. بهترین ابزار برای مقایسه عملکرد بازده صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز وبسایت fipiran.ir متعلق به شرکت مدیریت فناوری بورس است.

جوادعامریان
 ارسال شده در : پنجشنبه 06 مرداد 1401

سلام بنده تصمیم دارم دریه صندوق ثابت که دارای بالاترین سوده سرمایه گذاری کنم البته روز شمار خواستم بدونم صندوق شما چند درصد سود سالبانه وماهیانه میده راهنمایی بفرمایید . ۰۹۲۱۵۴۴۳۷۶۹ تلفن من هست.

مدیر سایت
 ارسال شده در : شنبه 20 اسفند 1401

همراه گرامی، صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت صخره طی دو ماه اخیر به ترتیب معادل 25.1 و 25.2 درصد سود سالیانه را برای سرمایه‌گذاران خود به همراه داشته است و با توجه به افزایش نرخ‌های اوراق با درآمد ثابت انتظار می‌رود روند صعودی سودآوری، طی ماه‌های آتی ادامه یابد. همانند بانک‌ها هیچ‌گونه ریسکی متوجه صندوق‌های با درآمد ثابت نیست، لکن برخورداری از سود بالاتر و روزشمار در برابر سود پایین‌تر و ماه‌شمار بانک‌ها، از جمله مزایای صندوق‌های با درآمد ثابت در مقایسه با بانک‌ها به شمار می‌رود. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 42548 تماس حاصل فرمایید.

مسعود شجاعی
 ارسال شده در : یکشنبه 19 تیر 1401

سلام ایا صندوق سر مایه گذاری مختلط که بیشترین سود را می پردازد اگر بیشترین ضر ر را بکند اصل سپرده ما در خطر می افته و سود ش هم پرداخت نمی کنند و هیچ شرکتی تا حال بعلت ضرر از بین رفته یا نه

مدیر سایت
 ارسال شده در : شنبه 20 اسفند 1401

سلام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط نیستند که بیشترین سود را ایجاد می‌کنند. معمولاً صندوق‌های در سهام آن هم در مواقع رشد بازار سرمایه هستند که بالاترین سودها را ایجاد می‌کنند. تا به حال نیز رخ نداده که یک صندوق یا شرکت سرمایه‌گذاری به دلیل متحمل شدن ضرر بیش از حد منحل شده باشد.

پرویز شیردلی
 ارسال شده در : پنجشنبه 21 بهمن 1400

سلام مطالب بسیار عالی و ارزنده بود بقوله چشم و گوش ما را نسبت به بازار سرمایه باز کرد. سپاس

مدیر سایت
 ارسال شده در : دوشنبه 15 اسفند 1401

سلام خوشحالیم که مفید بوده مطالب براتون