چگونه به بورس جهانی وارد شویم☀️اصلی ترین نکات

بورس جهانی یا بین‌الملل شامل بازارهای سهام، بورس کالا، بازار تبادالت عرضی و اوراق بهادار می‌شود. انواع بورس جهانی و مزایای سرمایه‌گذاری در آن را در کارگزاری سرمایه و دانش بخوانید.
چگونه به بورس جهانی وارد شویم☀️اصلی ترین نکات
  2
 15921
امتیاز کاربران 5/0 از 5

اگر شما هم از علاقه‌مندان به بازارهای مالی هستید و می‌خواهید بدانید بورس جهانی چیست و روند خریدوفروش سهام در بورس جهانی چگونه است، در ادامه پاسخ این سؤالات را دریافت خواهید کرد. بازار بورس یکی از بهترین بازارها برای رسیدن به سود و افزایش ارزش دارایی‌ها در هر کشوری است.

هرچند این بازار قدمت بیش از 400 ساله دارد، اما بااین‌وجود بعد از به روی کار آمدن اینترنت و گسترده شدن آن است که شاهد استفاده تمام کاربران جهانی از بازار بورس در کشورهای مختلف هستیم. کاربران ایرانی نیز می‌توانند با شرکت در بازار بورس جهانی از مزیت‌های این بازارها برای سرمایه‌گذاری و کسب سود استفاده کرده و هیچ فرصتی را برای رشد دادن سرمایه‌های خود از دست ندهند.

در ادامه مطلب قصد داریم تا به بررسی کامل و جامع بازار بورس جهانی پرداخته و مزیت‌های استفاده از این بازار برای سرمایه‌گذاری را با شما در میان بگذاریم. دقت داشته باشید که با آشنایی با روند خریدوفروش سهام در بورس جهانی این فرصت برای شما پیش خواهد آمد تا در سهام بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان از جمله اپل، فیس بوک، اسپاتیفای و ... سرمایه‌گذاری کرده و از روند رو به رشد آن‌ها برای کسب سود استفاده کنید.

بازار بورس جهانی چیست 

بورس خارجی چیست و اسم آن چیست؟ مانند بازار بورس تهران، هر کشوری دارای بازار بورس اختصاصی به خود است. بیش از 60 بازار بورس فعال و عالی در جهان تعریف شده که امکان استفاده از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در همه آن‌ها برای تمام کاربران جهانی وجود دارد. درواقع به بازار معاملاتی بورس در هر کشور اصطلاحاً بازار بورس مربوط به آن کشور گفته می‌شود که در اصطلاح کلی بازار بورس جهانی شناخته می‌شود. 

اسم بورس جهانی بنا به اینکه مربوط به کدام شهر و کدام کشور باشد می‌تواند متفاوت باشد. اسم بورس جهانی معمولاً بنا به شهر اصلی آن بازار شناخته می‌شود. بازار بورس نیویورک، بازار بورس لندن، بازار بورس پکن، بازار بورس توکیو، بازار بورس بمبئی، بازار بورس نزدک، بازار بورس تورنتو، بازار بورس شانگهای و ده‌ها بازار بورس دیگر ازجمله اصلی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بازارهای بورس جهانی هستند که در هرکدام از این بازارها می‌توانید سهام مربوط به شرکت‌های کشورهای مبدأ را مشاهده و برای خریدوفروش آن‌ها اقدام کنید. 

آیا امکان خریدوفروش سهام در بورس جهانی برای کاربران ایرانی وجود دارد؟

در بند قبلی با پاسخ دادن به پرسش بورس جهانی چیست سعی کردیم تا شما را با مفهوم اصلی این بازار آشنا کنیم. در حال حاضر امکان خریدوفروش سهام در بورس جهانی برای تمام کاربران در سطح جهان وجود داشته و در حال حاضر دیگر محدودیت‌های جغرافیایی هیچ تأثیری در روند خریدوفروش سهام در این بازارها ندارد.

شما در هرجایی از جهان که ساکن باشید با در اختیار داشتن یک خط اینترنت و دسترسی به پلتفرم‌های خریدوفروش سهام در بورس جهانی می‌توانید وارد این بازارها شده و برای کسب سود از آن‌ها استفاده نمایید. البته از قبل باید روند خاصی را طی کرده باشید که در ادامه مقاله به بررسی روند ثبت‌نام و ورود به بورس خارجی نیز خواهیم پرداخت.

همان‌طور که امکان خریدوفروش سهام در بورس ایران برای خارجی‌ها وجود دارد، خریدوفروش سهام در بورس جهانی برای کاربران ایرانی نیز به‌تبع در دسترس است. البته شایان‌ذکر است که دراین‌باره محدودیت‌هایی وجود داشته و ممکن است نسبت به کاربران سایر کشورها، ایرانی‌ها می‌توانند از تمام امکانات موجود برای حضور در بورس خارجی استفاده نمایند. اما بااین‌حال امکان ورود به بورس جهانی برای کاربران ایرانی نیز از همین ایران در دسترس است. تنها نیاز است تا کاربران با شناخت و کسب اطلاعات کافی ریسک‌های ورود به این بازار را برای خود به حداقل برسانند.

انواع بازار بورس جهانی چیست

انواع بازار بورس جهانی چیست و کدام‌یک می‌توانند بهترین گزینه برای کاربران باشد؟ در این بخش از مقاله به معرفی انواع بازار بورس جهانی می‌پردازیم که شناخت آن‌ها می‌تواند روند معاملاتی به‌مراتب بهتری برای شما ایجاد نماید. دقت داشته باشید که هرکدام از انواع بازار بورس جهانی شرایط خاص خود را برای سرمایه‌گذاری به دنبال خواهد داشت. ازاین‌رو با توجه به نوع روش‌های ترید و معامله‌گری که با آن‌ها آشنا هستید، باید برای این منظور اقدام کنید. 

بازار سهام 

معروف‌ترین و اصلی‌ترین نوع از انواع بازار بورس جهانی بازار سهام است که شما می‌توانید در این بازار سهام شرکت‌های مختلف را خریداری کرده و از این طریق به کسب سود در این بازار بپردازید. این بازار تقریباً مشابه با بازار بورس داخلی است.

بازار بورس کالا

دقیقاً مانند بورس کالای داخلی در بازار جهانی نیز می‌توانید برای خرید فروش و تبادلات کالاها اقدام نمایید. انواع سنگ‌های گران‌قیمت، اقلام خوراکی، نفت و گاز و .. را می‌توانید در این بازار معامله کرده و به دنبال کسب سود از افزایش قیمت آن‌ها باشید. 

بازار اوراق بهادار

امکان خرید فروش اوراق بهادار که معمولاً توسط دولت‌ها منتشر می‌شود را نیز در بازار بورس جهانی در اختیار خواهید داشت. البته این اوراق بیشتر برای دولت‌ها کاربرد دارد. 

بازار فارکس 

بازار فارکس نیز یک نوع از انواع بازار بورس جهانی است که در آن می‌توانید جفت ارزهای مختلف را نسبت به هم معامله کنید. برای مثال در صورت نیاز می‌توانید با فروش یورو دلار بخرید و یا برعکس. یورو دلار، پوند دلار و ین ژاپن به دلار از اصلی‌ترین جفت ارزهای این بازار محسوب می‌شوند.

مزایای سرمایه‌گذاری در بورس جهانی چیست

مزایای سرمایه‌گذاری در بورس جهانی چیست و چرا سرمایه‌گذاری در این بازار تا این حد محبوب و جذاب شده است؟ در این بخش از مقاله سعی داریم تا مزایای سرمایه‌گذاری در بورس جهانی را برای شما تشریح کنید تا هم شناخت کافی نسبت به این بازار پیدا کنید و هم قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بورس خارجی را برای سرمایه‌گذاری درک کرده باشید. از مهم‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری در بورس جهانی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: 

امکان خریدوفروش سهام شرکت‌های بسیار بزرگ جهانی و سرمایه‌گذاری در آن‌ها

در حال حاضر در بازار بورس تهران شما می‌توانید سهام بیش از ۸۰۰ شرکت مختلف را در لحظه خریداری کرده و به دنبال کسب سود از آن‌ها باشید. اما با ورود به بازار بورس جهانی این تعداد برای شما به‌شدت بیشتر خواهد شد و شما می‌توانید از میان هزاران شرکت مختلف بهترین‌ها را انتخاب کنید.
اپل، فیس‌بوک، تسلا، اسپاتیفای و بسیاری دیگر از شرکت‌های بزرگ جهانی از گزینه‌های شما برای خرید سهام در بازار بورس خارجی هستند؛ با حضور در این بازارهای مالی و خرید سهام از میان گزینه‌های متعدد، قادر هستید سودهای مناسبی کسب کنید. 

دسترسی به فرصت‌های به‌مراتب بیشتر برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس

مسلماً با افزایش تعداد سهام قابل‌خرید و فروش در بازار فرصت‌های در دسترس کاربران برای سرمایه‌گذاری نیز به‌مراتب بیشتر خواهد شد. در حال حاضر بازار بورس داخلی ایران به نحوی پیش می‌رود که با افت سهام شاخص ساز سایر سهام نیز با افت روبرو می‌شوند و عملاً دست کاربر برای انتخاب یک سهم مناسب بسته می‌ماند. با ورود به بازار بورس جهانی این امکان برای شما وجود خواهد داشت تا در هرلحظه از میان سهم‌های بسیار مختلف برای سرمایه‌گذاری خود اقدام کنید.

امکان کسب سودهای به‌مراتب بیشتر نسبت به بازار داخلی

رسیدن به سودهای قابل‌توجه و فوق‌العاده زیاد یکی دیگر از مزیت‌هایی است که با ورود به بازار بورس خارجی در دسترس خواهید داشت. معاملات دلاری در بازار بورس خارجی می‌تواند به‌مراتب سودهای شگفت‌انگیزتری را برای کاربران به دنبال داشته باشد. البته دقت کنید که ریسک‌های حضور در این بازار نیز بیشتر خواهد شد.

انجام معاملات به‌صورت 24 ساعته و عدم محدودیت زمانی دراین‌بار

معاملات در بازار بورس جهانی به‌صورت ۲۴ ساعته بوده و هیچ‌گونه محدودیت زمانی دراین‌باره نخواهید داشت. شما می‌توانید در ۵ روز فعال هفته از بامداد روز دوشنبه تا بامداد روز شنبه برای انجام معاملات در این بازار اقدام کرده و فرم‌های موردنظر خود را خریدوفروش کنید.

امکان رسیدن به درآمدهای ثابت ماهیانه و برطرف کردن مشکلات اقتصادی و مالی در زندگ

امکان رسیدن به درآمدهای ثابت ماهیانه و تبدیل شدن سرمایه‌گذاری در بازار بورس جهانی به‌عنوان شغل اول نیز یکی از مزیت‌هایی است که در این روش سرمایه‌گذاری در دسترس شما قرار خواهد گرفت. البته رسیدن به این مزیت نیازمند تجربه و تسلط کافی به فرآیند بازار خواهد داشت.

امکان انجام معاملات دوطرفه و کسب سود از خریدوفروش سهام در بازار

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزیت‌های بازار بورس خارجی امکان انجام معاملات دوطرفه در آن است. شما می‌توانید به‌سادگی هم با خرید سهام و افزایش قیمت آن‌ها و هم با فروش سهام و با افت قیمت آن‌ها در بازار بورس خارجی سود کسب کنید

دسترسی به اهرم برای افزایش سرمایه اولیه برای خریدوفروش سهام 

یکی از مزیت‌های اصلی ورود به بازار بورس جهانی امکان استفاده از اهرم برای افزایش سرمایه اولیه برای خریدوفروش سهام در این بازار است. با استفاده از اهرم شما می‌توانید پنج تا صد برابر سرمایه اولیه خود را در بازار سرمایه‌گذاری کرده و سودهای به‌مراتب بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری سرمایه اولیه خود به دست آورید.

چگونه وارد بورس جهانی شویم

نحوه ورود به بورس خارجی چیست و کاربران ایرانی چگونه می‌توانند برای استفاده از قابلیت‌های بازار و خریدوفروش سهام در بورس جهانی اقدام نمایند؟
بد نیست دوباره به این نکته اشاره کنیم که خریدوفروش سهام در بورس جهانی نیازی به حضور در موقعیت مکانی و جغرافیایی خاصی نداشته و با استفاده از پلتفرم‌های مخصوص و همچنین اینترنت در هرجایی از جهان شما می‌توانید برای این منظور اقدام کنید

اما چگونه وارد بورس جهانی شویم و روند ثبت‌نام در این برج چگونه است؟

دقیقاً مانند بازار بورس داخلی برای ورود به بازار بورس جهانی نیز شما نیاز به طی کردن مراحل خاصی خواهید داشت. به‌صورت کلی ورود به بازار بورس چه در بازار بورس داخلی و چه در بازار بورس خارجی نیاز به استفاده از خدمات شرکت‌های واسط دارد. شرکت‌های واسط در کشور ما با عنوان کارگزاری بورس شناخته می‌شوند و اصطلاح بین‌المللی برای این شرکت‌ها در جهان بروکر است.

برای اینکه دست به خریدوفروش سهام در بورس جهانی بزنید و از مزیت‌های این بازار استفاده نمایید، در قدم اول بایستی یکی از بروکرهای بین‌المللی را انتخاب کرده و با طی کردن روند ثبت‌نام در آن دسترسی‌های لازم برای خریدوفروش سهام در بورس جهانی را داشته باشید. البته دقت به نکات زیر می‌تواند روند ورود و ثبت‌نام شما را در بروکرها و بازار بورس خارجی بهتر نمایند:
 در وهله اول باید دقت کنید که بروکرهای بسیار زیادی در سطح بین‌المللی مشغول به فعالیت هستند که همه آن‌ها به کاربران ایرانی خدمات ارائه نداده و کاربران ایرانی تنها می‌توانند از برخی از این  بروکرها برای ورود به بازار بورس جهانی استفاده نمایند.

انتخاب یکی از انواع بروکر برای ورود به بازار بورس جهانی بایستی متناسب با نیاز شما صورت پذیرد. برای مثال ممکن است بسیاری از بروکرها تنها امکان خریدوفروش در بازار فارکس را برای کاربر به دنبال داشته باشند اما امکان خریدوفروش سهام را فراهم نکنند. ازاین‌رو از قبل بایستی درباره خدمات ارائه‌شده در هر بروکر بررسی‌های لازم را انجام دهید.

همچنین این در نظر داشته باشید که بسیاری از بروکرها ممکن است با مشکلات امنیتی روبرو باشند. به همین دلیل از قبل باید تمام فاکتورهای انتخاب یک بروکر ایمن را در گزینه موردنظر خود ارزیابی کنید تا از این بابت نیز چالشی گریبانگیر شما نشود.

جمع‌بندی

دانستن اینکه بورس جهانی چیست و چطور می‌توان به آن ورود کرد، از مواردی است که برای بسیاری از سرمایه‌گذاران اهمیت دارد. چراکه تمایل دارند برای کسب سود بیشتر به تبادل سهام شرکت‌های معتبر در دنیا بپردازند و در سطح بین‌المللی فعالیت کنند.

لازم است به این موضوع دقت داشته باشید که حضور در بازارهای بورس خارجی با تمام مزیت‌ها و جذابیت‌هایی که دارد، چالش‌ها و ریسک‌هایی را نیز به دنبال خواهد داشت. بنابراین ضروریست زمانی که قصد ورود به این بازارهای مالی را دارید، اطلاعات لازم را در خصوص این ریسک‌ها به دست آورید.

هرچند به نگاه بسیاری از کاربران فرایند ثبت‌نام و ورود به بورس جهانی ممکن است چالش‌برانگیز باشد، اما درنهایت باید بدانید که ورود به این بازار کار چندان پیچیده نیست و موضوع اصلی در چنین بازارهایی استفاده از استراتژی‌های قدرتمند برای کسب سود و موفقیت است. ازاین‌رو توصیه می‌کنیم حتماً قبل از اقدام برای ورود به بورس جهانی و معامله در آن آموزش‌های لازم را پشت سر گذاشته و پس برای این منظور اقدام کنید.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
علیرضا رضائیان
 ارسال شده در : دوشنبه 25 اردیبهشت 1402

من علیرضا هستم 14 سال سن دارم لطفا به من بورس خارج رو یاد بدین با تشکر🙏

مدیر سایت
 ارسال شده در : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402

علیرضا جان ما به شما پیشنهاد می کنیم که از پایه مفاهیم مالی رو یاد بگیرید و بعد وارد فارکس یا سایر بازارهای مالی باشید. انواع کتاب های تحلیل های بنیادی و تکنیکال توی بازار موجوده و انواع ویدئوهای آموزشی در یوتیوب و آپارت هست . علاوه بر همه اینها در کانال آپارات کارگزاری سرمایه و دانش ویدئوهای آموزشی بارگذاری شده که می تونه مفید باشه.