از زمان در خواست فروش تا زمان واریز وجه ممکن است چند هفته طول بکشد. دلیل این وقفه آن است که مدیریت فروش تمام سفارش ها و واریزها روند زمانبری است. ما باید برای جلوگیری از ضرر و زیان شما، شرایط بازار را برای فروش سهام بسنجیم و با در نظر گرفتن تمام جوانب مثل یک خلبان هواپیما تصمیم بگیریم که سهام شما را به چه نحو و در چه زمانی بفروشیم. به علاوه، فروش سهام عدالت به صورت مرحله ای انجام می شود. برای مثال، اگر سبد سهام عدالت شما ۹ میلیون تومان ارزش داشته باشد، ارزش ۳۰ درصد از این سبد که ۳ میلیون تومان است، با توجه به شرایط بازار طی چند مرحله (مثلاً ۶ مرحله ی ۵۰۰ هزار تومانی) نقد، و پس از ابلاغ شرکت سپرده گذاری، به حساب شما واریز میشود. لازم به ذکر است که هنوز لیست پرداخت وجه حاصل از فروش سهام عدالت از سمت شرکت سپرده گذاری مرکزی به کارگزاری ها ابلاغ نشده است و سهام عدالت هنوز در مرحله سفارش فروش (ارسال به هسته) است.
شما می توانید از طریق سامانه sahmam.ir از آخرین وضعیت سفارشات خود مطلع شوید و مشاهده کنید که چه میزان و چه مبلغی از سفارشات شما انجام شده و یا در حال انجام است.
در صورتی که با خطای شماره موبایل مواجه میشوید، شما دارنده سهام عدالت هستید، اما اطلاعات شماره موبایل شما هنوز مورد تأیید قرار نگرفته است و یا از موبایلی استفاده کردهاید که به نام شخص شما که دارنده سهام عدالت هستید، نیست. طبق بررسیهای صورت گرفته، تمامی اطلاعات هویتی ثبت شده در سامانه سهام عدالت مورد بررسی هوشمند قرار میگیرد و چنانچه موبایل به نام دارنده صاحب سهام نباشد، احراز هویت مورد تأیید قرار نمیگیرد.
به زودی روشی برای اصلاح شماره موبایل به صورت حضوری در دسترس قرار خواهد گرفت که از طریق همین سامانه، در این مورد اطلاع رسانی خواهد شد.