دانشنامه بورس

بورس بازاری است که در آن دارایی های مختلف مورد معامله قرار می گیرد. از این رو، انواع بورس ها را می توان به سه دسته ی کلی بورس کالا، بورس ارز و بورس اوراق بهادار طبقه بندی کرد.
دانشنامه بورس
  0
 5948
امتیاز کاربران 0/0 از 5

تالار _ بورس

محلی است که کارگزاران به خرید و فروش سهام میپردازند. همچنین جهت اگاهی مردم نیز تابلویی در این تالار وجود دارد که نمایانگر لحظه ای هر سهم میباشد.

نماد معاملاتی

شناسه ای است که برای هریک از اوراق بهادار به صورت منحصربفرد در سامانه معاملات تعریف شده است. در بورس تهران هر صنعت یک نماد خاص دارد یعنی نماد هر سهمی که در این صنعت جای دارد با یک حرف خاص شروع میشودبه طور مثال سهم های صنعت بانک و لیزینگ با حرف “و” شروع میشوند مانند “وبملت” که نماد “بانک ملت” میباشد و یا “ولساپا” که نماد “لیزینگ رایان سایپا” میباشد

معاملات در بورس در چه زمانی صورت می‌گیرد؟ 

 زمان مطالعه: ۲دقیقه تاریخ: ۳۰,تیر,۱۳۹۷ بازدید:۷۷۵ نظرات:۰ اشتراک گذاری:

جلسه رسمی معاملاتی :
ساعاتی پیوسته از یک نشست کاری است که معاملات اوراق بهادار در این زمان صورت میگیرد. هم اکنون ساعت رسمی معاملات از ساعت ۹ صبح الی ۱۲:۳۰ ظهر میباشد. البته ساعت ۸:۳۰ الی ۹ زمان پیش گشایش بازار است و در این زمان کارگزاران فرصت دارند دستورهای خرید و فروش خود را در سامانه معاملاتی وارد نمایند.

بورس کجاست؟

برای شروع دوره آشنایی با بورس در ابتدا باید با برخی از مفاهیم اساسی بازار سرمایه آشنا شویم، بنابراین کار خود را با دو تعریف کلیدی در فهم مسائل بازار سهام شروع می‌کنیم.

تالار بورس:
محلی است که کارگزاران به خرید و فروش سهام میپردازند. همچنین جهت اگاهی مردم نیز تابلویی در این تالار وجود دارد که نمایانگر لحظه ای هر سهم میباشد.

تابلوی بورس:تابلویی است که برای ارائه اطلاعات طبقه بندی شده اوراق بهادار به کار میرود از قبیل تابلوی اصلی و فرعی. تابلوی زنده معاملات را میتوانید از این ادرس http://www.tse.ir/LiveBoard.html مشاهده کنید.


بیشتر بخوانید: انواع روش های سرمایه گذاری در بورس


کد انتقال

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

بورس کالا

بازاری که در آن خرید و فروش کالاهای معین صورت می گیرد و بطور منظم و دائم فعال است «بورس کالا» نام دارد. در بورس کالا معمولاً مواد خام و مواد اولیه مورد معامله قرار می گیرد. هر بورس کالایی را با نام همان کالایی که معامله می شود نامگذاری می کنند. مثلاً بورس نفت و بورس گندم.
#بورس_ارز : در بورس ارز، خرید و فروش پول های خارجی انجام می گیرد. این بورس در ایران فعال نیست. اما در کشورهای پیشرفته فعالیت چشمگیری دارد.

انواع بازار های بورس

بورس بازاری است که در آن دارایی های مختلف مورد معامله قرار می گیرد. از این رو، انواع بورس ها را می توان به سه دسته ی کلی بورس کالا، بورس ارز و بورس اوراق بهادار طبقه بندی کرد.

بورس اوراق بهادار

در بورس اوراق بهادار دارایی های مالی از قبیل سهام، اوراق مشارکت و… مورد معامله قرار می گیرد.
کار اصلی بورس اوراق بهادار این است که زمینه ای را فراهم آورد تا دو گروه از مردم، بطور قانونی در یک فعالیت اقتصادی شریک و علاوه بر تامین نیازهای یکدیگر، از منفعت و سود این فعالیت بهره مند شوند. این دو گروه، سرمایه گذاران و سرمایه پذیران می باشند

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha